2/04/2009

Nog 65 dagen te gaan

.
Ik ben op een pagina terechtgekomen dat het parkeerbeleid binnen het mobiliteitsplan van Brussel beschrijft. Interessant want daar wordt heel duidelijk weergegeven dat het op gewestelijk vlak zal moeten worden aangenomen. Moeten we dan niet eerst zorgen dat Brussel een volwaardig gewest wordt om dat te kunnen realiseren?

http://www.mobielbrussel.irisnet.be/articles/de-mobiliteit-van-morgen/Parkeerbeleid

Dit is wat er staat: “Het IRIS 2-Plan voorziet een gecoördineerd parkeerbeleid op gewestelijk niveau dat tot doel heeft het langparkeren tegen te gaan, rekening houdende met de bewoners en de commerciële activiteiten. Er wordt momenteel een Gewestelijk Parkeeragentschap opgericht. Dat agentschap moet toezien op de samenhang van het parkeerbeleid voor het ganse Gewest.”

Nu stel ik me daar wel vragen bij aangezien Elsene, zoals ik het gisteren beschreef, zijn eigen gemeentelijke parkeeragentschap (gemeentelijke Parkeerobservatorium, GPO) heeft opgericht om het nieuwe parkeerplan dat ze hebben ingevoegd te kunnen beoordelen en aan te passen indien nodig. Het is duidelijk dat de verschillende instanties geen rekening met elkaar houden en elk op hun eigen houtje handelen. Of dit nu komt door een te weinig aan middelen of de onduidelijkheid over wie nu echt bevoegd is voor deze materie, weet ik niet. Ik weet wel dat hierdoor heel veel middelen worden verspilt aangezien er dubbel werk wordt geleverd dat uiteindelijk weinig resultaten met zich meebrengen.
Nog eens een reden waarom de regio Brussel een volwaardige regio moet worden die dit soort van dingen SAMEN met de andere instanties organiseert. Zoals het nu gebeurd kan het niet verder!
.

Geen opmerkingen: