20/04/2009

Nog 48 dagen te gaan

.
De markt van deze morgen op Place Jourdan is goed gegaan maar ik kon er spijtig genoeg niet bijzijn. Naar het schijnt zou er een winkel zijn die volledig ingericht is met Pro Bruxsel Items. Als ik de tijd heb ga ik zeker eens gaan zien en dan plaats ik hier een fotootje. Blijkbaar begint onze partij echt wel aan te slaan bij de Brusselaars. Dat is ook wat ons gemotiveerd houd om verder campagne te voeren. We hebben vandaag ook nog een mail ontvangen met een tof berichtje van mensen die ons een steuntje in de rug wilde geven. Ze zeiden dat ze als Brusselaar al heel lang wachtten op een partij zoals Pro Bruxsel.

Op aanraden van Benjamin zijn we eens Au Laboureur binnengestapt om te vragen of we de klanten om handtekening mochten vragen. Therese, een echte Brusselesse, wou spontaan ook tekenen en ze vond het geen probleem dat we al haar “kalanten” ook om een handtekening vroegen. Ik heb mijn mooiste Brussels bovengehaald en daar was ze blijkbaar door gecharmeerd.

We zijn ook eventjes naar de Bronxs geweest om handtekeningen op te halen. De 10 personen die na een voorstelling zijn buitengekomen waren vriendelijk en gewillig om een handtekening te geven.





Bij het terugkomen heb ik een foto getrokken van een verlaten gebouw dat voor het Europese parlement ligt. Ik vond het verwerpelijk te zien dat er affiches van Dominique Defourny op plakte. Ten eerste is het verboden op andere plaatsen dan persoonlijke eigendom of officiële borden affiches te plakken. Ten tweede is het een disrespect tegenover de leegstand van Brussel aangezien er misbruik van wordt gemaakt op deze manier. Zelfs als dit gebouw persoonlijk bezit is van mevrouw Defourny en daardoor de affiches er legaal hangen, vind ik het niet kunnen dat ze het gebouw zo laat verkommeren. Blijkbaar is de regelgeving betreffende de verkiezingscampagne zo serieus als het zootje die moet nazien of die wet wel juist wordt toegepast.

Geen opmerkingen: