16/04/2009

Nog 52 dagen te gaan

.
Vandaag stond de markt van Evere op het programma. Een mooie grote markt die goed bevolkt was onder een stralende zon. De markt was ook goed bevolkt door ProBruxselaars want we waren met niet minder dan 4 mensen aanwezig. Wat in het begin een moeilijk publiek bleek te zijn was eigenlijk wel een goed voorbeeld van mensen die nood hadden aan vernieuwing in de politiek. Als ze nog maar hoorden dat het over politiek ging draaiden ze het hoofd en liepen verder. Dus was er weer eens een beetje creativiteit nodig om de mensen alsnog te kunnen overtuigen. Ik besloot deze keer de mensen te volgen in hun vlucht en gewoon door te praten over de partij. Soms liepen de mensen dan gewoon door maar soms ook niet. Als ze het woord NIEUW, TWEETALIG, ENIGE BRUSSELSE PARTIJ hoorden dan ging er wel een lichtje branden. Ik moet zelfs eerlijk toegeven dat ik soms mijn stem moest verheffen om de mensen te laten begrijpen dat ik als jonge burger niet verantwoordelijk kon gesteld worden voor de actuele politieke situatie.Met enige schroom en schuldgevoel kwamen ze dan toch terug om te zeggen dat ze het niet op mij hadden maar op “die van den televisie”. Dat gaf me dan een tweede kans om hun te overtuigen en dat lukte vrij goed. De mensenkennis dat ik al vergaard heb gedurende deze campagne zal nog blijken van onschatbare waarde te zijn!

Op de foto is Jan Verbeke, onze lijsttrekker, twee mensen aan het overtuigen. Doetiehetofdoetiehetniet?
.

Geen opmerkingen: