5/05/2009

Nog 33 dagen te gaan

Ik was zo druk bezig met brieven voor te bereiden dat ik vergeten was op mijn blog te schrijven. We gaan elke ondertekenaar een persoonlijke brief schrijven om ze te bedanken. Het is immers door hun dat we dit weekend een lijst gaan kunnen neerleggen voor de verkiezingen. Nu begin ik echt wel te voelen dat de verkiezingen naderen. De debatten vliegen ons om de oren en overal zie je nu politieke publicaties verschijnen. Het is soms hartverscheurend te zien dat er zo weinig turkoois tussen de posters hangt of dat er initiatieven zijn waar we al dan niet opzettelijk niet zijn uitgenodigd. Alle campagne materiaal wordt binnen Pro Bruxsel door de kandidaten zelf bekostigd en dat is de redenen dat we gewoon niet zoveel zichtbaarheid hebben dan de traditionele partijen. Hun budgetten zijn zelfs zo groot dat er van een overdreven verspilling mag gesproken worden. Ook dit is een goed voorbeeld dat het spel heel ondemocratisch wordt gespeeld. Dat is waarom we in de eerste plaats de kiezers moeten overtuigen dat ze op gewone burgers moeten stemmen en dat ze daarom op Pro Bruxsel moeten stemmen.
Dit weekend was er een mars op Brussel. Vele Vlaamse vlaggen en veel lawaai dus. Ik heb daar weinig op te zeggen maar ik heb vorige week wel een foto getrokken van een elektriciteitskastje in de straat. Deze extreem denkende Vlaming was dus duidelijk te veel bezig met zijn eigen ding zodat hij niet heeft opgelet op het feit dat zijn berichtgeving anders kan worden geïnterpreteerd. Klik op de foto om een grotere versie te zien!

Geen opmerkingen: