19/05/2009

Nog 19 dagen te gaan

.
Behalve de fiets die op de oude graanmarkt staat, zijn al de andere fietsen al eens gevandaliseerd of zelfs gestolen. Ik weet wel dat Brussel nog veel werk heeft als het op fietsvriendelijkheid aankomt maar dat het zo erg was wist ik niet. Er is duidelijk ook nog veel werk aan de mentaliteit dat mensen hebben tegenover een fiets dat in de straat staat gestationeerd.
Ik ben gisteren Julleke gaan halen die op Flagey stond. Daar is dus , voor de zoveelste keer het paneel van uitgestampt. Daarbovenop zijn al de stickers verwijderd wat duidelijk wil zeggen dat de concurrentie hier waarschijnlijk achter zit. De sporen op het kader van de fiets laat ook duidelijk zien dat er met man en macht aan de fiets is getrokken om hem los te krijgen, wat dus niet gelukt is!
Ik heb hier nu 4 fietsen staan die ik weer in orde zal zetten en allemaal op het Flagey plein plaatsen. Pas dus op concurrentie! Het is zoals een pandemie want voor elke gevandaliseerde fiets komen er drie bij!
Merci Nicolas pour tes vélos!

Geen opmerkingen: