17/05/2009

nog 21 dagen te gaan

Gisteren zijn we naar de gay Pride geweest om campagne te voeren maar dat was pas een echte domper. De andere partijen waren zo talrijk en zichtbaar aanwezig dat we er onmogelijk tegenop konden. In de stoet zelf meedoen was uitgesloten want het kost gewoon veel te veel. Aangezien we een beginnende partij zijn beschikken we niet over staatsgeld om campagne te voeren. Ik ben al enkele keren tot dezelfde conclusie moeten komen, maar ook deze keer merk ik dus een oneerlijke concurrentie waardoor het als ondemocratisch kan worden aanzien.



Een andere spijtige zaak van de te grote budgetten van de andere partijen is de verspilling die er aan te pas komt. Ze delen maar uit aan iedereen dat langskomt, of het nu toeristen of Brusselaars zijn, en dan eindigt dat allemaal in de vuilbak of op de grond.
De mensen van Pro Bruxsel daarentegen praten de mensen eerst aan, vragen of ze in Brussel wonen en dan pas geven we een foldertje af als ze geïnteresseerd zijn. Ik heb dan ook nog maar heel weinig folders van Pro Bruxsel op de grond zien liggen. Ik ga zelfs eerlijk zeggen dat , als ik er dan toch eentje tegenkom op de grond, ik het opraap en het in de vuilbak gooi. De ecologische zaak is blijkbaar pas interessant voor de andere partijen als het hun goed uitkomt. Zelfs groen en ecolo hebben mij op dat vlak enorm teleurgesteld. Ze rijden dan wel met een kar dat voortgedreven wordt door menselijke kracht maar dan zitten ze met papieren te gooien, dat het niet mooi is om naar te kijken. Het ergste is dat de mensen zich erdoor laten vangen.
De betekenis van de Gay Pride wekt bij sommige mensen veel vragen op. Het is waar, het is extravagant, men kan er dingen zien die men normaal gezien nooit tegenkomt en het is daarom misschien niet altijd een perfect beeld van de mensen van de Holibi gemeenschap. Toch vind ik het belangrijk dat zo een feesten moeten kunnen gevierd worden omdat het een van onze grootste troeven in dit land in de verf zet, namelijk de vrijheid van meningsuiting. Als ontwerper en kunstenaar vind ik dat het een van de meest waardevolle dingen is die ik bezit. En dus moeten we ook daarin tolerant zijn en aanvaarden hoe sommige mensen hun manifesteren.
.

Geen opmerkingen: