11/05/2009

Nog 27 dagen te gaan

.
Vandaag zijn we naar de Iris feesten gegaan om campagne te voeren. We waren met heel veel mensen van Pro Bruxsel en dat was maar goed want er waren ook heel veel Brusselaars naar de Irisfeesten gekomen door het goede weer. Ik ben Arno tegen gekomen en heb hem gevraagd of hij Pro Bruxsel kende. Hij heeft iets teruggemompeld dat heel erg leek op J’AI SOIF!
Ik ben ook Onkelinx tegengekomen en heb haar verteld dat ze mede schuldig was voor de hele situatie in Brussel en toen vertelde ze me dat ze wel op een tweetalige lijst stond op de gemeente verkiezingen. Dus vroeg ik haar of de Regio Brussel misschien minder tweetalig was volgens haar en dan heeft ze moeten toegeven dat er inderdaad iets verkeerd loopt. Maar ze bleef wel vriendelijk tot op het einde ookal maakte ik het haar niet bepaald gemakkelijk. Madam Non liep daar ook ergens rond en negeerde ons nog altijd evenveel als vorige keer. Sommige dingen veranderen gewoon nooit.
Ik heb van de occasie ook genoten om eens in het Brussels parlement een bezoekje te brengen en er een paar foto’s van te trekken. Dat daar de bron is van het Brusselse geld is duidelijk zichtbaar. Alles slaat op luxe en overdaad. Ongelooflijk. Ik begrijp wel dat het parlement macht moet uitstralen maar of dat het op zo een manier moet betwijfel ik ten zeerste. Toch mag er gezegd worden dat het gebouw met heel veel respect wordt behandeld en het nieuwe mooi samengaat met het oude. De planten muur is uniek.
We hebben ook nog eens Olivier Desailly, de zanger op ons congres, tegengekomen.
Wie zich vandaag inschreef voor de nieuwe fietsen verhuur Villo moest het lidgeld niet betalen. Ik heb dat dan ook maar gedaan in de hoop dat die fietsen er nu weldegelijk komen. Maar ja hoe zeggen ze dat ook al weer, Een gegeven paard bekijkt men niet in de mond? Of zoiets.
Morgen krijgen we de resultaten van onze lijsten.

Het filmpje van Tv Brussel van gisteren:

Geen opmerkingen: