22/03/2009

Nog 77 dagen te gaan

.
Ik heb weinig, om niet te zeggen “geen” ervaring met politiek. Dit is dus allemaal nieuw voor mij. Het is wel veel werk. Het is soms ook moeilijk werk. Er komt heel veel vertalingswerk aan te pas wat niet altijd even aangenaam is, En toch blijf ik het leuk vinden want ik leer heel veel bij!
Mijn ouders die juist terug zijn van hun winterreisje begrijpen er niets van. Wat doe jij nu in de politiek? Wat heb je daar nu aan? Is dat niet pure tijdverlies? Mijn antwoord was heel simpel: In dit geval is dit zeker GEEN tijdverlies. Ik zie dit ook niet echt als politiek. Ik zie dit als een kans om verandering te brengen daar waar het nog kan en daar waar het echt nodig is! Ik zie dit ook als een kans met heel veel Brusselaars te kunnen spreken en hun beter te leren kennen. Ik ben bijvoorbeeld tot de conclusie gekomen dat de Nederlandstalige Brusselaars heel ruimdenkend en open zijn voor vernieuwing. Ze zijn geïnteresseerd en desondanks ze niet specifiek op onze partij zouden stemmen, tekenen ze met plezier de formulieren die nodig zijn voor onze deelname aan de verkiezingen. (Elke nieuwe partij moet 500 handtekeningen zoeken van burgers om te mogen deelnemen aan verkiezingen). Ze vinden het bijvoorbeeld ook super dat er initiatieven worden genomen om de tweetaligheid te bevorderen in Brussel. Van politiekers buiten Brussel hoor je net het omgekeerde!!

Ik ben juist terug van ons verkiezingscongres. De pers was goed aanwezig, iets waar we heel erg hadden op gehoopt. Tv Brussel heeft een mooie reportage over onze partij gemaakt. Ook Télé Bruxelles hebben PROBRUXSEL veel aandacht gegeven in hun nieuws. Dank daar voor!, by the way, Bericht aan TV Brussel: jullie hebben een doos van jullie videodisc laten liggen! Als ik jullie nog eens tegen kom, wat hopelijk zeer binnenkort is, zal ik ze jullie terug geven!
Morgen plaats ik hier de twee reportages….




Toen ik in mijn straat indraaide met mijn fiets ben ik iets leuk tegengekomen. Ik ken deze mensen niet maar zij kennen ons blijkbaar wel!


Geen opmerkingen: