29/03/2009

Nog 69 dagen te gaan

.
Een weekendje Gent doet deugd maar dan merk je inderdaad wel dat er daar veel meer geld circuleert om faciliteiten uit te bouwen. De tram rijdt daar bijvoorbeeld tot heel ver buiten de stad wat toelaat om mensen die de stad willen ingaan hun auto op een gratis parking achter te laten en daar de tram te nemen. Is dat vandaag mogelijk in Brussel? Ik denk het niet!

Gent is een fietsstad en daar kan je ook niet naast kijken. Ik denk dat we op dat vlak ook nog heel veel kunnen leren. De parking dat voor die fietsen aan het station is voorzien is indrukwekkend. Ze gaan er zelfs zo ver dat er fietsstallingen met twee verdiepen zijn voorzien. De borduren zijn in de hele stad tot een minimum herleid waardoor het aangenaam fietsen is zonder dat je door elkaar geschud wordt en je je wielen kapot rijdt. We kunnen er nog veel uit leren!

Ik ben een beetje vroeger terug gekomen van Gent om naar de Passa Porta festival te gaan met Lieve en Chantal en om eens te zien of het de moeite was om mensen aan te spreken. Het had gekund dat er veel Nederlandstalige Brusselaars aanwezig zouden zijn aangezien het grotendeels om een Nederlandstalig literatuurfestival ging. Toch waren de meeste mensen niet echt van Brussel. Toch was het zeker geen verloren tijd. Het is immers ook belangrijk te laten zien aan andere mensen dat we wel degelijk aanwezig zijn. Ik heb ook het plezier gehad om ook Guy verhofstad op het lijstje te mogen plaatsen van de politiekers die ik heb ontmoet tijdens deze periode.

In de late namiddag zijn we naar Diver-city geweest in Laken. Dat is een Multicultureel festival waar standjes staan van allerlei organisaties die zich bezig houden met multiculturele aspecten. Er waren ook een paar concerten. Niet veel politiekers aanwezig op dit evenement maar wel heel veel mensen die geïnteresseerd waren in onze partij. Ik heb zelfs heel lang met een Belg van Kongolese herkomst gesproken die Olivier Kayaomo kende. (Olivier Kayomo is ook een Belg van Kongolese afkomst die op de Franstalige lijst van onze partij verschijnt) De persoon zei dat hij in ons geloofde en dat hij veel reclame ging maken voor ons dus heb ik hem een hoopje flyers meegegeven. Nu maar hopen dat hij ze aan de juiste mensen doorgeeft!
.

Geen opmerkingen: